Hvem bestemmer hvad?

                                        
  ​
 

Repræsentantskab/generalforsamling varetager boligorganisationens overordnede anliggender som fx beslutning om byggepolitik, køb eller salg af boligorganisationens ejendomme, godkendelse af boligorganisationens og afdelingens årsregnskab og godkendelse af boligorganisationens vedtægter. På det årlige møde vælges organisationsbestyrelsen. Vælger bestyrelsesmedlemmer til Organisationsbestyrelsen.


Organisationsbestyrelsen
Organisationsbestyrelsen har det overordnede ledelsesansvar for boligorganisationen og dens afdelinger og er økonomisk og juridisk ansvarlig for hele boligorganisationen. Det betyder at ansvaret for driften, udlejningen, regnskabsaflæggelse, lejefastsættelse og daglig administration henhører under organisationsbestyrelsen.

Organisationsbestyrelsen ansætter  en direktør eller en forretningsfører til at stå for den daglige ledelse af boligorganisationen.

Afdelingsmødet
Hvert år indkaldes beboerne i en boligafdeling til et møde, hvor alle vigtige beslutninger vedrørende afdelingens drift behandles og vedtages. Det er på afdelingsmødet, at beboerne beslutter, hvilke arbejder og aktiviteter, der skal sættes i værk i afdelingen i det kommende år. Disse arbejder danner grundlag for næste års budget. Beboernes husleje afhænger således af aktivitetsniveauet i afdelingen. Beboerne vælger en afdelingsbestyrelse, der varetager afdelingens interesser i det daglige. Vælger Afdelingsbestyrelsen

Afdelingsbestyrelsen
Afdelingsbestyrelsens vigtigste opgave er at sætte sig ind i afdelingens drift og på et afdelingsmøde forelægge de andre beboere, hvilke arbejder og aktiviteter afdelingsbestyrelsen skønner, bør igangsættes i afdelingen. Forslagene skal godkendes af afdelingsmødet for at kunne føres ud i livet. Når forslagene er vedtaget, skal afdelingsbestyrelsen sikre, at arbejdet bliver udført. Vælger repræsentanter til Repræsentantskabet.

Til naboer og fagfolk vedrørerne Psykisk Syge
Tilbud i Greve Nord Projektet  Hvis du er bekymret for en medborger, føler dig utryg i dit boligområde eller har behov foren snak om andet, er du altid velkommen til at kontakte Greve Nord Projektets  Tryghedsmedarbejder Suzanne Magelund på telefon: 60 35 46 67 eller   sst@bo-vest.dk    Baggrunden for temaet på årets Bydelskonference 2017 i Greve Nord er, at parterne i stigende grad har oplevet, at der er en række udfordringer med beboere med psykiske lidelser, der bor i de almene boliger her i Greve Nord. Både de fire ejendomsledere i de tre boligområder, som Greve Nord Projektet dækker, de kommunale medarbejdere i PPV og de ansatte i helhedsplanen er enige om, at det er en vigtig problemstilling at sætte i fokus. Formålet med Bydelskonferencen er derfor, at vi allesammen kan få en mere specifik og samlet indsigt i, dels hvad det er for udfordringer, der gør sig gældende hos de forskellige parter og dels debattere, hvad vi kan gøre for at forbedre rammerne for både beboerne selv, naboerne og fagfolk. Klik nedenstående link og bliv klogere. Pjece Sådan kan du gøre BL oplæg Bydelskonference i Greve Nord Psykisk syge Boligselskabernes Landsforening Ejendomsledere oplæg på Bydelskonference Psykiatrifonden oplæg_Boligkonferencen Læs her om de psykiske sygdomme                           EN AF OS oplæg på Bydelskonferencen Læs her fra en psykisk syg Links til sider vedrørende psykisk sygdomBaggrund for Oplæg fra de fire ejendomsledere KL Analyse af psykiske sygdom og misbrug i udsatte boligområder 04.10.2016 Deltagerlisten bydelskonferencen 2017 workshopbesvarelser samlet Invitation Bydelskonference i Greve Nord 2017 Vellykket bydelskonference der skal være plads til alle i de almene boligområder Så galt kan det gå - her er brug for hjælp
Læs mere
Normal fixed 425583 3561013984387 1519880467 n
Preben Husted
10 måneder